Retur inom Svergie

Ångrar du ditt köp och vill returnera ditt smycke? Från att du tagit emot din order erbjuder vi 14 dagars returrätt.*

Returer kan göras mot en returkostnad på 100 kr. Returkostnaden täcker returens frakt-, hanterings- och administrativa kostnader. Vi har alltid fria returer i butik men observera att du måste ha ansökt om retur på vår hemsida innan du kommer in till oss i butiken.

Om du inte hämtar ut ditt paket från ombud och paketet skickas tillbaka till oss tar vi ut en avgift på 150 kr. Detta är för frakt-, hanterings- och administrativa kostnader.

*OBSERVERA! Returrätten gäller EJ custom-made smycken*. Läs vidare här (hyperlänk till “custom-made smycken”.

Custom-made

Gör en retur inom Sverige:

Hur gör jag en retur?

Klicka här för att påbörja din retur: Begär retur. Din retursedel kommer sedan till din mail.

  1. Skriv ut din retursedel.
  2. Se till att allt som låg i paketet när du fick det ligger i paketet när du skickar tillbaka det. Detta beror på att paketet måste uppnå en viss vikt för att minska risken för att det försvinner. Får vi inte tillbaka ditt paket betalar vi inte ut dina pengar. 
  3. Försluta paketet och fäst på retursedeln.
  4. Lämna in ditt paket på närmaste PostNord-ombud.

När får jag tillbaka mina pengar?

Återbetalningen av din retur sker inom 30 dagar från att vi tagit emot din retur och den har genomgått en kvalitéts-check. Eftersom vi debiterar 100kr för returer dras 100kr bort från din återbetalning.

Retur utanför Svergie

Ångrar du ditt köp och vill returnera ditt smycke? Från att du mottagit din order erbjuder vi 7 dagars returrätt utanför Sverige.

För att genomföra en retur utanför Sverige, kontakta smycken@l8hasselblad och döp rubriken till "Retur från utlandet".

Observera: L8Hasselblad står inte för några retur-kostnader från utlandet samt alla köp utanför EU måste överstiga 3000kr. Gör du en retur och ordern underskrider 3000kr tar vi en avgift på 200kr.

Custom-made

Reklamationer

Kan jag reklamera mitt smycke?

Levererar vi ett smycke med omfattande brister eller har det gått sönder trots normal användning? Då har du rätt att reklamera smycket!

Enligt konsumentköplagen har du som kund förstås rätt till att reklamera ett smycke som du mottagit i ett icke-användbart skick.

Exempel:

  • Reklamation: Har du fått ditt halsband med ett icke-fungerande spänne? Då ska du såklart få en ny! 
  • Ej reklamation: Har du fastnat med ditt halsband och slitit dig loss? Då kan vi inte acceptera reklamationen. 

Reklamationer görs precis som en retur, var noga med att skriva i kommentarsfältet i returen varför en reklamation ska genomföras. Om vi anser att en reklamation är relevant så skickar vi ett nytt smycke till dig utan några vidare kostnader.

Hur reklamerar jag mitt smycke?

Ansök om din reklamation här: Begär reklamation

Hur skickar jag tillbaka en reklamation till er?

När vi har godkänt din reklamation får du ett mail från oss som innehåller en gratis retursedel. 

  1. Paketera din reklamation
  2. Sätt på retursedeln
  3. Lämna in paketet på närmaste Postnord-ombud.

När får jag min återbetalning?

När vi mottagit ditt reklamerade smycke skickar vi tillbaka dina pengar inom 30 dagar.

Byte

Har du beställt ett smycke som du vill byta till ett annat eller till en ny storlek? Ansök då om en retur så att vi kan betala tillbaka dina pengar. Lägg sedan en ny order med ditt efterlängtade smycke!

Har du beställt ett smycke och VI har skickat fel produkt/storlek? Då ska vi självklart lösa det. Ansök då om en reklamation så skickar vi dig en gratis fraktsedel. Därefter skickar vi dig ditt korrekta smycke som du beställt.

Kontakt

Fick du inte svar på din fråga angående retur, byte eller reklamation? Kontakta oss här:

Mail: smycken@l8hasselblad.se

Observera! Vi är ett litet företag och jobbar så snabbt vi kan för att hjälpa dig. För att du snabbare ska få ett svar - invänta vår respons på den kanal du skrivit på från början innan du kontaktar oss på andra ställen. Vi försöker besvara din förfrågan inom 1-3 arbetsdagar.